Markkinointi

Porokello tarvitsi graafisesta ilmeestä monimuotoisia sovelluksia markkinointimateriaaleihin, joita käytettiin kampanjoissa, tempauksissa ja tapahtumissa.

mainostoimisto_puisto_porokello_tienvarsimainos.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_screenshot2.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_screenshot.jpg

Suunnittelimme viestinnän ratkaisut kolmelle kohderyhmälle – ammattiautoilijoille, sidosryhmille ja yksityisautoilijoille – hankkeen eri vaiheisiin.

 

Markkinoinnin suunnittelua ohjasi hankkeen päätavoite: puolittaa porokolarien määrä vuoteen 2020 mennessä. Laadimme markkinointisuunnitelman yhteistyössä asiakkaan projektipäällikön kanssa.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Uudistimme Teatterin esitteen formaatin, ulkoasun ja sisällön, tarkoituksena tavoittaa nuorempaa kohdeyleisöä kanta-asiakkaita unohtamatta. Tiesimme onnistuneemme, kun esite sai kehuja paikallislehden tekstiviestipalstalla, joka tunnetaan paremmin risuista kuin ruusuista.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Teatterin uutta ilmettä suunniteltaessa oli tärkeää huomioida, että esitysten ja tapahtumien sisältö ja kohdeyleisö vaihtelevat merkittävästi. Ratkaisimme pulman luomalla kehyksen, jonka puitteissa esitysten ja tapahtumien omat ilmeet saavat tilaa, mutta kokonaisuus näyttää yhtenäiseltä.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.

Arctic Warriors kiertää aktiivisesti messuilla ja tapahtumissa, joissa kätevästi mukana kulkevat rekvisiittaratkaisut helpottavat elämää. Uutta brändi-ilmettä soveltaen suunnittelimme sotureille näyttävän osaston, johon kuuluvat muun muassa messuseinä ja pöytäliina.

Yllas_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_uusi.jpgYllas_Mainostoimisto_Puisto_Refe.jpg

Loimme Ylläksen markkinointityön taustalle konseptin, joka kiteyttää alueen luontaiset vahvuudet ja erottuvuustekijät. Linjaveto ulottuu viestinnän ratkaisuihin, markkinointisisältöihin ja visuaaliseen ilmeeseen.

Ylläs oli Ykkönen, mutta uudella vuosituhannella muut tunturikeskukset tulivat rinnalle ja ohi. Vuonna 2017 suurimman ja kauneimman oli aika ottaa takaisin se, mikä sille kuuluu.

 

Uudistimme Ylläksen ilmeen ja brändin ​​​​vastaamaan paremmin alueen vetovoimatekijöitä. Ylläksestä tuli Luonnollisesti Ykkönen.

 

Ylläksen kestävät arvot soivat hienosti Puiston vastaavien kanssa.

 

 

 

"Koskematon luonto, tutkitusti maailman puhtain ilma, puhdas vesi ja ruoka ovat tekijöitä, jotka takaavat matkailun kestävän kasvun. Puiston kanssa saimme työstettyä näistä toimivan kokonaisuuden."

 

Janne-Juhani Haarma

Toimitusjohtaja, Visit Ylläs

Show menu
Hide Menu