Porokello

Porokello on Lapin ELY-keskuksen hallinnoima hanke, joka tuotti mobiilipalvelun varoittamaan poroista tieliikenteessä. Puisto valittiin toteuttamaan hankkeen visuaalisuutta ja monikanavaista viestintää.

mainostoimisto_puisto_porokello_logo3.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_logo4.jpg

Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.

 

Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.

mainostoimisto_puisto_porokello_tienvarsimainos.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_screenshot2.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_screenshot.jpg

Suunnittelimme viestinnän ratkaisut kolmelle kohderyhmälle – ammattiautoilijoille, sidosryhmille ja yksityisautoilijoille – hankkeen eri vaiheisiin.

 

Markkinoinnin suunnittelua ohjasi hankkeen päätavoite: puolittaa porokolarien määrä vuoteen 2020 mennessä. Laadimme markkinointisuunnitelman yhteistyössä asiakkaan projektipäällikön kanssa.

Suunnittelimme Porokellon mobiilisovelluksen ulkoasun ja käyttöliittymän yhteistyössä teknisen toteuttajan Paikkatieto Onlinen kanssa. Avainsanoja olivat yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys, jottei sovellus veisi huomiota ajamisesta.

 

Porokello-mobiilisovellus ampaisi latauslistojen kärkeen lanseerauksen yhteydessä. Myös media ja suuri yleisö ympäri Suomen kiinnostuivat aiheesta. Sovellus voitti Kuljetuskuutio-palkinnon ja Poliisin valtakunnallisen liikenneturvallisuuspalkinnon.

 

Porokellon lanseerauskampanjaan ideoimme videon, jonka käsikirjoitimme ja toteutimme yhteistyössä Flatlight Creative Housen kanssa. Videosta tehtiin lyhyt versio mainosspotiksi televisioon, ja täysversio julkaistiin verkossa ja somessa.

 

Ideoimme, käsikirjoitimme ja kuvitimme animaatiovideon, jonka avulla Porokellosta tiedotettiin sidosryhmille ja potentiaalisille kumppaneille sekä innostettiin ammattiautoilijoita. Videon toteutuksesta vastasi Lumimiesfilmi.

Porokello tarvitsi graafisesta ilmeestä monimuotoisia sovelluksia markkinointimateriaaleihin, joita käytettiin kampanjoissa, tempauksissa ja tapahtumissa.

Suunnittelimme porokello.fi-sivuston palvelemaan kaikkia tienkäyttäjiä. Sivusto tarjoaa reaaliaikaista tietoa aktiivisista varoituksista ja porokolarien lukumäärästä.

 

Porokellon ydinkäyttäjiä ovat ammattiautoilijat, jotka tuottavat tietoa teillä liikkuvista poroista. Aktiivinen yhteydenpito heihin on hankkeelle keskeistä. Sitä varten laadimme uutiskirjeen, jolla viestitään ammattiautoilijoille Porokellon kehityksestä, kannustavista kilpailuista ja muista avainasioista.

Palvelumme

Työpaja Konsepti Brändistrategia Markkinointisuunnitelma Tuotteistus Nimi / slogan Ilme / identiteetti Tekstisuunnittelu Valokuvat Visualisointi Logo Printti ja julkaisut Pakkaukset Verkko ja digi Video ja TV Kuvitus
Show menu
Hide Menu