Visit Rovaniemi on Rovaniemen alueen matkailumarkkinointiorganisaatio. Vuonna 2016 Joulupukin virallinen kotikaupunki tarvitsi raikkaan uuden ilmeen verkkosivustolleen ja katsoi Puiston sopivaksi kumppaniksi täyttämään toiveensa.
Suunnittelimme visitrovaniemi.fi-sivustolle graafisen ilmeen ja käyttöliittymän.
Päällimmäisenä haasteena olivat sisällön laajuus ja monimuotoisuus. Omat suuntaviivansa asetti hakukoneoptimoinnin (SEO) analyysi, jonka tulokset huomioimme ulkoasua suunnitellessa. Alusta alkaen pidimme mielessä myös sivuston yhdeksän kieliversiota.
Yhteistyössä asiakkaan ja teknisen toteuttajan kanssa teimme selkeän, toimivan ja houkuttelevan sivuston, joka päätyi kisaamaan vuoden parhaasta verkkosivustosta FWA – Finnish Web Awards 2017 -kilpailussa.
Halusimme verkkosivuston graafisen ilmeen toimivan myös asiakkaan muussa visuaalisessa viestinnässä – sovelluksia voi nähdä esimerkiksi Visit Rovaniemen esitteissä.
Loppuvuonna 2018 Visit Rovaniemi otti käyttöön Bokun-varausalustan saadakseen Rovaniemen laajan aktiviteettitarjonnan ostettavaksi verkossa. Asiakkaan tarpeiden pohjalta uusimme visitrovaniemi.fi:n aktiviteettiosion tuotteiden esillepanon ja ostomahdollisuudet selkeäksi ja houkuttelevaksi. Verkkokaupan menestys ylitti kaikki odotukset, kun ensimmäisen kuukauden myynti kipusi yli 100 000 euroon – onnittelut upeasta tuloksesta!