Arktikum on Rovaniemellä sijaitseva tiedekeskus ja museo, joka esittelee arktisen alueen luontoa, kulttuureita ja historiaa yli 100 000 kävijälle vuodessa. Puisto kääri innostuneena hihat, kun vuonna 1992 avatun käyntikohteen ilme ja viestintä kaipasivat tuoretta näkemystä.
Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.
Arktikumin visuaaliseen ilmeeseen istuvat ulko- ja sisäopasteet johdattavat arktisesta puutarhasta sisälle 172 metriä pitkään lasiputkeen ja edelleen museon ja tiedekeskuksen sopukoihin.
Suunnittelimme Arktikumin verkkosivuston rakenteen, käyttöliittymän ja graafisen ilmeen. Keskeistä oli tiedon järjestäminen, jotta talon eri toimijat ja palvelut pääsevät esiin – visuaalisuudesta tinkimättä.
Arctic Pocket Book avaa Arktikumin näyttelyiden sisältöä sekä tarjoaa tietoa Lapista ja arktisesta alueesta. Tuotimme kirjasen sisällön, suunnittelimme ulkoasun ja taitoimme kokonaisuuden visuaalisesti miellyttävään ja helposti omaksuttavaan muotoon.
Arktikumin esite antaa tietoa talosta ja yleiskuvan sinne kohdistuvasta vierailusta. Esite on saatavilla kymmenellä eri kielellä.