EN

Brändistrategia

Heti asiakkuuden alkuun porhalsimme Harrinivan synnyinsijoille Tornion-Muonionjoen törmälle pitämään brändityöpajaa yrityksen markkinointitiimin kanssa. Koskien kuohu säesti sinkoilevia ideoita, kun perinteikkään perheyrityksen kosketuspintaan alettiin piirtää uusia suuntaviivoja.

 

Työpajan runsaasta annista jäsentelimme ensiksi Harrinivan lukuisille palveluille brändihierarkian. Seuraavaksi kiteytimme yritykselle ja sen lomakohteille markkinoinnin ydinviestit, jotka toimivat punaisena lankana niin visuaalisen ilmeen kuin brändin tekstisisällön suunnittelussa jatkossa.


Valokuva: Harriniva Hotels & Safaris

Mainostoimisto_Puisto_Vastuu_Kuvat21.jpg

Vastuuremontin urakka kohti uutta olemusta lähti Puiston brändityöpajasta, jossa asiakkaan ja mainostoimiston terävimmät kirveet iskivät kipinää aivomyrskyn silmässä.

 

Tuloksena loimme markkinoinnin äänensävylle yrityksen arvojen mukaisen nuotin, linjasimme eri kohderyhmille suunnatut palvelut ytimekkäisiin viesteihin ja määritimme suuntaviivat visuaalista uudistusta varten.

Lapland_North_Mainostoimisto_Puisto_Strategia_1.jpgLapland_North_Mainostoimisto_Puisto_Strategia_2_b.jpg

Sateenvarjobrändin luominen alkoi Puiston brändityöpajalla tilaajan työryhmän vieraana Ivalossa. Yhdessä mietimme, kuinka matkailualue asemoituu kilpailijoihin nähden, kuinka alueen matkakohteet asemoituvat keskenään ja millainen metodi sopisi brändihierarkian luomiseen, kun muuttujia on monia.

 

Aivoriihen tulosten purkamisen käynnistimme sateenvarjobrändin eli koko matkailualueen ydinviestien kirjoittamisella. Seuraavaksi määrittelimme, kuinka kunkin matkakohteen erityispiirteistä viestitään markkinoinnissa.

 

Valokuva: Inari-Saariselkä Matkailu Oy

Istahdimme Tapioiden kanssa aluksi samaan eväspöytään. Piirsimme yhdessä suuntaviivat tulevalle uudistukselle ja määrittelimme millä painotuksella palveluista jatkossa huudellaan.

Aloitimme kauppakeskuksen brändin kirkastamisen tutustumalla rajaseudun historiaan, kauppakeskuksen toimijoihin ja pirskahtelevaan torniolaisuuteen. Työpajojen avulla kiteytyivät asiakasprofiilit, jotka ovat kaiken markkinointiviestinnän ytimessä. Uudistunut, eloisa ja vetovoimainen brändi toi mukanaan myös veikeän ja värikkään ilmeen.

Puiston brändityöpajassa aloitimme puhtaalta pöydältä, sillä kyseessä oli uusi yritys. Asiakkaan kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta määrittelimme Skábmalle tavoiteidentiteetin ja brändikärjet, joista muotoilimme bränditarinan. Työpajassa valetut perustukset toimivat alustana brändin visualisoinnille ja markkinoinnin suunnittellulle.

  • slide
  • slide
  • slide

Kulttuuritalo Korundin haasteena oli jakautuneisuus: niin Rovaniemen taidemuseo, Lapin kamariorkesteri kuin Korundi tapahtumapaikkana viestivät kukin tahoillaan. Puiston brändityön tuloksena loimme markkinointiviestinnällisen kehyksen, jossa kaikilla toimijoilla on edelleen oma tilansa, mutta selkeä yhteinen koti Korundin punatiilten puitteissa. Uusi slogan kertoo monipuolisen pohjoisen kulttuuritalon ajatuksia herättävästä tarjonnasta.

Luvattumaa_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Levi_Lappi2.pngLuvattumaa_Mainostoimisto_Puisto_Referenssit_Levi_Lappi3.png

Luvattumaan brändi oli uudistuksen tarpeessa, joten tarkastelimme yrityksen palveluita, kohderyhmiä ja arvopohjaa Puiston brändityöpajassa. Monipuolisen paketin keskeisiksi teemoiksi nousivat luonto, elämykset ja paikallisuus – niiden pohjalta suunnittelimme logon ja typografian. Uusi yritysilme heijastaa luovaa lappilaista tekemistä, jolla Luvattumaa on menestyksensä saavuttanut.

Brändin rakentaminen alkoi tutustumalla yritykseen ja sen tarjoamiin palveluihin pienessä Nessebyn kalastajakylässä. Puiston brändityöpajassa ruodimme yrittäjä Edgarin tarinaa, jonka halusimme nostaa esiin markkinoinnissa. Työpajan pohjalta loimme Varanger Lodgelle tavoiteidentiteetin ja laadimme bränditekstit viestintään.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.

  • slide
  • slide
  • slide

Kun Arctic Warriorsin brändi uudistettiin, myös tuotteet lanseerattiin uudelleen. Käsikirjoitimme ja tuotimme yrityksen brändi- ja tuotekuvat yhteistyössä Studio Artican kanssa.

Ylläs oli Ykkönen, mutta uudella vuosituhannella muut tunturikeskukset tulivat rinnalle ja ohi. Vuonna 2017 suurimman ja kauneimman oli aika ottaa takaisin se, mikä sille kuuluu.

 

Uudistimme Ylläksen ilmeen ja brändin ​​​​vastaamaan paremmin alueen vetovoimatekijöitä. Ylläksestä tuli Luonnollisesti Ykkönen.

 

Ylläksen kestävät arvot soivat hienosti Puiston vastaavien kanssa.

Palvelumme

Työpaja Konsepti Brändistrategia Markkinointisuunnitelma Tuotteistus Nimi / slogan Ilme / identiteetti Tekstisuunnittelu Valokuvat Visualisointi Logo Printti ja julkaisut Pakkaukset Verkko ja digi Video ja TV Kuvitus Kirjainmuotoilu Tekoäly
Show menu
Hide Menu