Ylläs on Suomen tunnetuimpia matkailualueita, jonka julkinen profiili oli päässyt vuosien varrella nuupahtamaan. Vuonna 2016 Lapin matkailun uinuva jättiläinen päätti laittaa paletin uusiksi ja pestasi Puiston kumppaniksi.
Ylläs oli Ykkönen, mutta uudella vuosituhannella muut tunturikeskukset tulivat rinnalle ja ohi. Vuonna 2017 suurimman ja kauneimman oli aika ottaa takaisin se, mikä sille kuuluu.
Uudistimme Ylläksen ilmeen ja brändin vastaamaan paremmin alueen vetovoimatekijöitä. Ylläksestä tuli Luonnollisesti Ykkönen.
Ylläksen kestävät arvot soivat hienosti Puiston vastaavien kanssa.
"Koskematon luonto, tutkitusti maailman puhtain ilma, puhdas vesi ja ruoka ovat tekijöitä, jotka takaavat matkailun kestävän kasvun. Puiston kanssa saimme työstettyä näistä toimivan kokonaisuuden."
Toimitusjohtaja, Visit Ylläs
Loimme Ylläksen markkinointityön taustalle konseptin, joka kiteyttää alueen luontaiset vahvuudet ja erottuvuustekijät. Linjaveto ulottuu viestinnän ratkaisuihin, markkinointisisältöihin ja visuaaliseen ilmeeseen.
Koska Ylläksen brändin ytimessä on Lapin luonto, tunnuksen tuli kommunikoida alueen vetovoimatekijöitä yhdessä uuden ”Luonnollisesti ykkönen” -sloganin kanssa. Uudessa tunnuksessa esiintyvät Ylläksen seitsemän tunturia ja kahdeksan vuodenaikaa luonnonilmiöineen.
Ylläksen ilmeen kivijalaksi määrittelimme värit kahdeksalle vuodenajalle ja graafiset elementit seitsemälle tunturille. Väreillä leimataan matkailukausien sisältöä viestintäkanavissa ja graafisilla muodoilla elävöitetään väri- ja kuvapintoja.
Jaottelimme Ylläksen vuoden kahdeksaan ja paketoimme kansien väliin. Väreillä ja visuaalisilla elementeillä leikittelevää esitettä on mukava silmäillä, ja esiin nostetut aktiviteetit, tapahtumat ja ilmiöt ovat helposti omaksuttavissa – katso tästä.
Ylläksen verkkosivustolle sovelsimme luomaamme graafista ilmettä, joka toimii aiemman tekniikan päällä. Sivuston ulkonäkö päivittyy neljästi vuodessa matkailukauden mukaan.