Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
EN

Harriniva Hotels & Safaris

Tunturi-Lapin matkailupioneeri Harriniva Hotels & Safaris on viidessä vuosikymmenessä kasvanut leirintäalueesta kolmeksi täyden palvelun elämyslomakohteeksi Muoniossa. Puisto vastasi huutoon, kun erämaasta kaikui kutsu ryhtyä uudistamaan perheyrityksen brändi ja verkkosivusto.

Heti asiakkuuden alkuun porhalsimme Harrinivan synnyinsijoille Tornion-Muonionjoen törmälle pitämään brändityöpajaa yrityksen markkinointitiimin kanssa. Koskien kuohu säesti sinkoilevia ideoita, kun perinteikkään perheyrityksen kosketuspintaan alettiin piirtää uusia suuntaviivoja.

 

Työpajan runsaasta annista jäsentelimme ensiksi Harrinivan lukuisille palveluille brändihierarkian. Seuraavaksi kiteytimme yritykselle ja sen lomakohteille markkinoinnin ydinviestit, jotka toimivat punaisena lankana niin visuaalisen ilmeen kuin brändin tekstisisällön suunnittelussa jatkossa.


Valokuva: Harriniva Hotels & Safaris

Mainostoimisto_Puisto_Harriniva_Branditekstit.jpgMainostoimisto_Puisto_Harriniva_Logot.jpg

Harrinivan ykkösmyyntivaltti on Tunturi-Lapin puhdas luonto, jonka konkreettisimmat ilmentymät ovat Euroopan pisin vapaa virta, Tornion-Muonionjoki, sekä Pallas-Yllästunturin kansallispuisto tunturijonoineen. Kaikki yrityksen kolme erämaahotellia sijaitsevat jomman kumman välittömässä läheisyydessä.

 

Tekstisuunnittelun tavoitteena oli tuoda selkeästi esille Harrinivan kolme lomakohdetta ja erottaa ne toisistaan erityispiirteidensä kautta. Aloitimme nimeämällä kohteet uudelleen: Harriniva Adventure Resort, Jeris Lakeside Resort ja Torassieppi Eco Reindeer Resort. Uudet nimet antavat matkailijalle lupauksen siitä, mitä kussakin kohteessa varmasti pääsee kokemaan.

 

Konsernitason bränditarina kertoo matkailijalle Tunturi-Lapin luonnon erityispiirteistä, sen tarjoamista elämyksistä sekä niiden vaikutuksista matkan aikana ja sen jälkeen. Kolmelle kohteelle loimme persoonalliset bränditarinat, jotka keskenään puhuvat samaa kieltä.

 

Valokuva: Harriniva Hotels & Safaris 

Mainostoimisto_Puisto_Harriniva_Logot_Web.jpgMainostoimisto_Puisto_Harriniva_Kayntikortti_Web.jpg2023_03_30_Harriniva_Refe.gif

Harrinivan värimaailma kertoo lomakohteita ympäröivästä luonnosta. Sävyinä se näkyy ainavihantana vihreänä sekä auringon värien leikkinä eri vuodenaikoina. Väripintojen tekstuureihin taas piirtyy erämaa lintuperspektiivistä.

 

Aktiviteettitarjonnan vetonaula Harrinivassa ovat rekikoirat, ja huskyn tassu jätti jälkensä myös uudistuneeseen yritystunnukseen. Luonnonvoimien piiskaamat logot saivat vastapainokseen leikkisän typografian – kokonaisuus antaa mielikuvan pitkäikäisen perheyrityksen positiivisesta palveluasenteesta.

 

 

Puisto Canva template for the Harriniva brand.

Harriniva Hotels & Safaris halusi uudistaa verkkosivustonsa, sillä runsasta sisältöä oli ajan saatossa päivitelty ahkerasti ja kokonaisuuden johtoajatus oli hukkunut matkan varrelle.

 

Uuden suunnitelman pohjaksi otimme vasta luomamme brändihierarkian. Kolme erämaahotellia saivat näyttävät kohdesivunsa ja Harrinivan aktiviteettitarjonta Tunturi-Lapin upeissa maisemissa pääsi oikeuksiinsa, kun poimimme mittavasta kuvavalikoimasta parhaat päältä laajoille kuvapinnoille.

 

Uuteen sivustoon sovelsimme tietysti tuoretta brändi-ilmettä. Sivusto toimii ja näyttää hyvältä kaikilla laitteilla, ja ulkoiset rajapinnat kuten Bokun ja Hotellinx hyrräävät osana kokonaisuutta. Veimme sivuston ilmeen myös yrityksen Canva-pohjiin, jotta markkinointiviestintä säilyy yhtenäisenä.

 

Mainostoimisto_Puisto_Harriniva_Kartat_Kuvittaminen.jpgMainostoimisto_Puisto_Harriniva_Kartat_Responsiivinen_Verkkosivu.jpg
Brand brochure for the Harriniva brand.

Harrinivan visuaalisuus taipuu tyylikkäästi myös painettuun materiaaliin. Brändiesitteessä valokuvat yrityksen ainutlaatuisista toimintaympäristöistä ja -tiloista pääsevät parrasvaloihin. Käsinpiirretyt kartat antavat esimakua elämyksistä erämaassa – samaa vivahdetta sovelsimme sopivasti myös ruoka- ja juomalistoihin.

Palvelumme

Työpaja Konsepti Brändistrategia Markkinointisuunnitelma Tuotteistus Nimi / slogan Ilme / identiteetti Tekstisuunnittelu Valokuvat Visualisointi Logo Printti ja julkaisut Pakkaukset Verkko ja digi Video ja TV Kuvitus Kirjainmuotoilu Tekoäly
Show menu
Hide Menu