Kauppakeskus Rajalla På Gränsen on kansainvälinen tori Tornion ja Haaparannan ainutlaatuisessa kaksoiskaupungissa Suomen ja Ruotsin rajalla. Puiston pohjoisuus ja kytkökset rajaseutuun olivat valttia, kun kauppakeskuksen tuore johto etsi paikalliskulttuuria tuntevaa kumppania toteuttamaan laajan brändiuudistuksen.
Aloitimme kauppakeskuksen brändin kirkastamisen tutustumalla rajaseudun historiaan, kauppakeskuksen toimijoihin ja pirskahtelevaan torniolaisuuteen. Työpajojen avulla kiteytyivät asiakasprofiilit, jotka ovat kaiken markkinointiviestinnän ytimessä. Uudistunut, eloisa ja vetovoimainen brändi toi mukanaan myös veikeän ja värikkään ilmeen.
Logon pyöreät kirjaimet luovat kuvan lämpimästä ja kaikille avoimesta paikasta – Rajalla ei korosta itseään, vaan kutsuu luokseen. Tästä syystä myös logon kaikki kirjaimet kirjoitetaan pienellä. Logon J-kirjaimen muoto puhuu samaa kieltä Rajalla-merkin ja virta-elementtien muotojen kanssa.
Kauppakeskuksen ilme on elämäniloinen, värikäs ja mukavalla tavalla kuohuva. Torniolaisten mukaan heidän identiteettinsä kiteytyykin fraasiin ’’villinä virtaava joki’’. Joki elää ajassa ja pysyy aina liikkeessä – niin tekee myös Rajalla.
Ilmeessä käytetyt värit ja virtaelementit leikittelevät ja kutsuvat kylään. Värit peilaavat iloista torniolaista persoonaa.
Kauppakeskuksen typografiassa herkutellaan ja kiinnitetään huomio. Fonttivalinnat tuovat ilmeeseen henkäyksen historiaa, paikallisuutta ja lämpöä.
Kauppakeskuksen persoona ja eloisuus näkyvät somessa. Ideoimme ja suunnittelemme somekanaviin teema- ja tapahtumailmeiden kuvat ja sopeutamme viestintää digimarkkinoinnin tarjoaman datan pohjalta.
Kauppakeskuksen ilme elää digimaailman lisäksi myös printeissä. Iloista ilmettä täydentävät tyyliin istuvat sisällöt, joissa kauppakeskuksen torniolainen persoona elää vahvasti mukana – näe sie!