Skábma on 14 vuodepaikan korkealuokkainen kelomaja Inarin Saariselällä. Puisto pääsi luomaan tuoreen brändin alusta lähtien, kun uudet yrittäjät muunsivat entisen suuryrityksen virkistyspaikan ainutlaatuiseksi majoituskohteeksi.
Puiston brändityöpajassa aloitimme puhtaalta pöydältä, sillä kyseessä oli uusi yritys. Asiakkaan kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta määrittelimme Skábmalle tavoiteidentiteetin ja brändikärjet, joista muotoilimme bränditarinan. Työpajassa valetut perustukset toimivat alustana brändin visualisoinnille ja markkinoinnin suunnittellulle.
Skábma on pohjoissaamea ja tarkoittaa kaamosta, joten logon suunnittelussa lähdimme leikkimään varjolla ja valolla. Näin syntyi merkki, josta löytyy lappilaista majoitusta ilmentävän kodan lisäksi a-kirjain, joka siirtyy luontevasti tekstilogon aksenttiseksi a:ksi.
Suunnittelimme Skábman responsiivisen verkkosivuston henkimään samaa levollista tunnetta, mikä upeassa kelolinnassa vallitsee. Tuotimme suomen- ja englanninkielisen tekstisisällön, joka tarinoi seesteiseen sävyyn paitsi Skábman, myös ympäröivän puhtaan luonnon rentouttavasta vaikutuksesta.
Laadimme Skábmalle esitteen, jonka laajat kuvapinnat ja tiiviit tekstikuvaukset antavat tuntumaa ainutlaatuisen kelomajan tarjoamiin elämyksiin niin sisällä kuin ulkona.