Kulttuuritalo Korundi on Rovaniemen taidemuseon ja Lapin kamariorkesterin koti, jossa taide avaa maailmaa pohjoisesta perspektiivistä. Puisto sai mieluisan tehtävän toteuttaa paikallisena maamerkkinäkin tunnetulle kulttuuritalolle kokonaisvaltainen brändiuudistus.
Kulttuuritalo Korundin haasteena oli jakautuneisuus: niin Rovaniemen taidemuseo, Lapin kamariorkesteri kuin Korundi tapahtumapaikkana viestivät kukin tahoillaan. Puiston brändityön tuloksena loimme markkinointiviestinnällisen kehyksen, jossa kaikilla toimijoilla on edelleen oma tilansa, mutta selkeä yhteinen koti Korundin punatiilten puitteissa. Uusi slogan kertoo monipuolisen pohjoisen kulttuuritalon ajatuksia herättävästä tarjonnasta.
Korundin vaihtuvat näyttelyt ja uniikit konsertit antavat aina uutta koettavaa. Halusimme tuoreuden heijastuvan visuaalisuuteen, jonka johdimme Korundin logosta: pyöreään ja geometriseen muotokieleen perustuva elementti uusiutuu käyttötarkoituksen mukaan, mutta pysyy aina tunnistettavana.
Muotoilimme Korundille oman otsikkofontin. Mika Junnan suunnitteleman logon tavoin Korundi Sans saa inspiraationsa arkkitehtien ja suunnittelijoiden käyttämistä kirjainsapluunaviivaimista.
Mukavasti käteen sopiva esite on visuaalisesti viehättävä kokonaisuus, joka avaa kulttuuritalon sisältöä ja mahdollisuuksia. Ulkokannet kertovat Korundin puitteista ja tarjonnasta, ja sisäaukeama kurkistaa Lapin kamariorkesterin ja Rovaniemen taidemuseon ovista sisään. Suunnittelimme informatiivisen tekstisisällön suomeksi ja englanniksi.