Vuonna 1974 perustettu rovaniemeläinen Vastuuremontti on perheyritys jo kolmannessa polvessa. Kun rakennusliikkeen markkinointi kaipasi julkisivuremonttia, se naulasi katseensa paikalliseen tavarantoimittajaan ja painoi puuta Puiston penkillä.
Vastuuremontin urakka kohti uutta olemusta lähti Puiston brändityöpajasta, jossa asiakkaan ja mainostoimiston terävimmät kirveet iskivät kipinää aivomyrskyn silmässä.
Tuloksena loimme markkinoinnin äänensävylle yrityksen arvojen mukaisen nuotin, linjasimme eri kohderyhmille suunnatut palvelut ytimekkäisiin viesteihin ja määritimme suuntaviivat visuaalista uudistusta varten.
Vastuuremontin uudistuneessa logossa halusimme korostaa Vastuu-osaa, sillä se nostaa esiin pitkäikäisen perheyrityksen luotettavuuden ja avaa mahdollisuuden tuoda muita palveluja remontti-sanan tilalle jatkossa.
Visuaalinen identiteetti pysyi tunnistettavana, kun säilytimme aiemman väripaletin ja typografian – vaihtamisen sijaan sovelsimme niitä modernimman vaikutelman aikaansaamiseksi.
Korjausrakentamiseen erikoistuneen Vastuuremontin tärkeimpiä palveluja ovat vahinkopalvelut, erityisesti kosteusvahinkojen kartoitus ja kuivaus. Toimme palveluprosessin esiin visualisointina, jotta se olisi harmistuksen kanssa kamppailevalle kiinteistönomistajalle mahdollisimman helppo sisäistää. Ihmishahmo kertoo helposti lähestyttävästä perheyrityksestä ja ystävällisestä palvelusta.
Koordinoimme Vastuuremontin henkilökunnan valokuvauksen yhteistyössä Valokuvaamo Kipinän kanssa. Henkilöiden vaihtelevilla asennoilla ja kuvien toisistaan poikkeavilla rajauksilla kiersimme henkilökuntakuville tyypillisen monotonisuuden.
Verkkosivuston suunnittelussa kiinnitimme erityisesti huomiota Vastuuremontin luotettavuuteen. Valokuviin halusimme ihmiset mukaan välittääksemme mielikuvan helposti lähestyttävästä perheyrityksestä.
Yrityksen palvelut löytyvät valikosta niin kohderyhmän kuin palvelutyypin perusteella, ja kuvitukset viimeistelevät sivuston jämäkän yleisilmeen. Rakennusyrityksen keskeisimmät luvut toimme esiin suurin numeroin footerin ylle.
Korjausratkaisujen asiantuntija Vastuuremontti halusi kertoa vahinkopalveluistaan kiinteistönomistajille. Suunnittelimme kohdennetun esitteen, joka kertoo kuinka toimia, kun epäilys kosteusvauriosta herää. Vastuuremontin palvelualttius ja lähestyttävyys ovat esitteessä framilla kuten muissakin markkinointimateriaaleissa.