Aiemmin käytössä ollut markkinointinimi Inari-Saariselkä koettiin alueen matkailutoimijoiden keskuudessa liian rajoittavaksi ja kansainvälisesti kankeaksi. Tilaajan työryhmän kanssa kävimme läpi tarjoamiamme nimivaihtoehtoja ja valitsimme version, joka viestii kansainväliselle yleisölle sekä maantieteellistä sijaintia että useita matkakohteita: Lapland North Destinations.
Sloganissa taas keskityimme koko aluetta yhdistävään markkinointikärkeen eli Lapin luontoon. Asiakaspalautteesta selvisi, että matkailija löytää Pohjois-Lapissa paitsi ainutlaatuisia luontoelämyksiä, myös uutta näkökulmaa itseensä. Halusimme sisällyttää henkisen pääoman brändikokemukseen: Find your true nature.
Valokuva: Inari-Saariselkä Matkailu Oy
Kulttuuritalo Korundin haasteena oli jakautuneisuus: niin Rovaniemen taidemuseo, Lapin kamariorkesteri kuin Korundi tapahtumapaikkana viestivät kukin tahoillaan. Puiston brändityön tuloksena loimme markkinointiviestinnällisen kehyksen, jossa kaikilla toimijoilla on edelleen oma tilansa, mutta selkeä yhteinen koti Korundin punatiilten puitteissa. Uusi slogan kertoo monipuolisen pohjoisen kulttuuritalon ajatuksia herättävästä tarjonnasta.
Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.
Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.
Yrttituotteiden pakkaussuunnittelussa haimme kahta funktiota: pakkauksen ilmeen tuli paitsi kertoa, mitä tuote pitää sisällään, myös näyttää hyvältä kodin hyllyllä.
Koska Ylläksen brändin ytimessä on Lapin luonto, tunnuksen tuli kommunikoida alueen vetovoimatekijöitä yhdessä uuden ”Luonnollisesti ykkönen” -sloganin kanssa. Uudessa tunnuksessa esiintyvät Ylläksen seitsemän tunturia ja kahdeksan vuodenaikaa luonnonilmiöineen.