Vastuuremontin urakka kohti uutta olemusta lähti Puiston brändityöpajasta, jossa asiakkaan ja mainostoimiston terävimmät kirveet iskivät kipinää aivomyrskyn silmässä.
Tuloksena loimme markkinoinnin äänensävylle yrityksen arvojen mukaisen nuotin, linjasimme eri kohderyhmille suunnatut palvelut ytimekkäisiin viesteihin ja määritimme suuntaviivat visuaalista uudistusta varten.
Sateenvarjobrändin luominen alkoi Puiston brändityöpajalla tilaajan työryhmän vieraana Ivalossa. Yhdessä mietimme, kuinka matkailualue asemoituu kilpailijoihin nähden, kuinka alueen matkakohteet asemoituvat keskenään ja millainen metodi sopisi brändihierarkian luomiseen, kun muuttujia on monia.
Aivoriihen tulosten purkamisen käynnistimme sateenvarjobrändin eli koko matkailualueen ydinviestien kirjoittamisella. Seuraavaksi määrittelimme, kuinka kunkin matkakohteen erityispiirteistä viestitään markkinoinnissa.
Valokuva: Inari-Saariselkä Matkailu Oy
Istahdimme Tapioiden kanssa aluksi samaan eväspöytään. Piirsimme yhdessä suuntaviivat tulevalle uudistukselle ja määrittelimme millä painotuksella palveluista jatkossa huudellaan.
Puiston brändityöpajassa aloitimme puhtaalta pöydältä, sillä kyseessä oli uusi yritys. Asiakkaan kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta määrittelimme Skábmalle tavoiteidentiteetin ja brändikärjet, joista muotoilimme bränditarinan. Työpajassa valetut perustukset toimivat alustana brändin visualisoinnille ja markkinoinnin suunnittellulle.
Brändin rakentaminen alkoi tutustumalla yritykseen ja sen tarjoamiin palveluihin pienessä Nessebyn kalastajakylässä. Puiston brändityöpajassa ruodimme yrittäjä Edgarin tarinaa, jonka halusimme nostaa esiin markkinoinnissa. Työpajan pohjalta loimme Varanger Lodgelle tavoiteidentiteetin ja laadimme bränditekstit viestintään.
Arctic Superfoods tuo palan puhdasta pohjoista luontoa asvalttiviidakon keskelle. Brändin elementit syntyivät Puiston brändityöpajan tuloksena: hahmottelimme yhteistyössä asiakkaan kanssa brändin persoonan, kilpailuedut ja arvomaailman, joiden pohjalta suunnittelimme visuaalisen ilmeen, teroitimme viestinnän kärjet ja muotoilimme bränditarinan.
Myllytimme Arctic Warriorsin olemuksen Puiston brändityöpajan läpi. Visuaalisen ilmeen ja markkinointiviestien tuli kuvastaa niin yrttituotteiden sisukasta sisältöä kuin yrityksen maanläheisiä arvoja ja ronskia asennetta.
Maaliskuussa 2018 Arctic Warriors osallistui menestyksekkäästi Leijonan luola -televisio-ohjelmaan, jossa brändi-ilme sai erityiskiitosta raadilta täynnä liike-elämän säälimättömiä petoja.