Vastuuremontin uudistuneessa logossa halusimme korostaa Vastuu-osaa, sillä se nostaa esiin pitkäikäisen perheyrityksen luotettavuuden ja avaa mahdollisuuden tuoda muita palveluja remontti-sanan tilalle jatkossa.
Visuaalinen identiteetti pysyi tunnistettavana, kun säilytimme aiemman väripaletin ja typografian – vaihtamisen sijaan sovelsimme niitä modernimman vaikutelman aikaansaamiseksi.
Koripalloseuran uudessa tunnuksessa haluttiin säilyttää viitettä vanhaan. Modernissa versiossamme NMKY:n arvoista johdettu kolmiosymboli piti pelipaikkansa, kun seuran kotipaikkakunta ja urheilulaji nostettiin avaukseen.
Lapland North Destinations -logon tuli välittää viestiä laajaa aluetta yhdistävistä vetovoimatekijöistä. Tunnuksen merkkiosa tiivistääkin luonnon tarjoamat matkailuvaltit osuvasti. Kokonaisuus taipuu moneksi ja huomioi erilaiset käyttötarpeet.
Matkakohteiden markkinointiin valitsimme tunnistettavan typografisen tyylin, joka toimii yksittäisen kohteen tunnuksena ja puhuu samaa kieltä sateenvarjobrändin kanssa.
Valokuva: Inari-Saariselkä Matkailu Oy
Stilisoimme Sähkötapion alkuperäisen tunnuksen linjat tähän päivään. Logo ja liikemerkki saivat rennomman muodon säilyttäen tutun asetelman ja tunnistettavuutensa.
Terävöitimme vanhan tunnuksen merkkiä ja lopputulos on elävä. Logoksi valikoitui Absolution-fontti, jonka kirjaimet muuttavat muotoaan. Kiitos kuuluu Helsinki Type Studiolle, joka laajensi fontin merkistöä saamen kielten merkistöön.
Logon pyöreät kirjaimet luovat kuvan lämpimästä ja kaikille avoimesta paikasta – Rajalla ei korosta itseään, vaan kutsuu luokseen. Tästä syystä myös logon kaikki kirjaimet kirjoitetaan pienellä. Logon J-kirjaimen muoto puhuu samaa kieltä Rajalla-merkin ja virta-elementtien muotojen kanssa.
Kalasydän on uusi vaelluskalaratkaisu, joten suunnittelimme logosta modernin ja toimialaa viestivän. Fishheart-liikemerkin geometrinen fontti on selkeytensä johdosta monikäyttöinen ja soveltuu yrityksen vaihteleviin tarpeisiin. Brändin värimaailma muistuttaa vedestä ja lohikaloista.
Stilisoimme Kutilan Liikenteen perinteikkään logon modernimmaksi luopumatta tunnistettavista kolmesta tunturista ja Lapin auringosta. Suunnittelimme myös Since 1950 -juhlatunnuksen.
Skábma on pohjoissaamea ja tarkoittaa kaamosta, joten logon suunnittelussa lähdimme leikkimään varjolla ja valolla. Näin syntyi merkki, josta löytyy lappilaista majoitusta ilmentävän kodan lisäksi a-kirjain, joka siirtyy luontevasti tekstilogon aksenttiseksi a:ksi.
Varanger Lodgen graafisen ilmeen tuli heijastaa brändiä, jonka ytimessä olivat kippari Edgarin tarina, Varangerin alueen karunkaunis luonto ja alati muuttuva maisema sekä modernit ja ekologiset, perinteisestä kammista ammentavat luksusmökit. Suunnittelimme modernin ilmeen, joka viestii teeskentelemätöntä arvokkuutta ja luonnonrauhaa.
Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.
Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.
Tekstilogoa maustaa Arctic Superfoodsin käyttämät luonnon raaka-aineet. Tuotteet päätimme nimetä EVÄS-patukoiksi, jotta niiden ravintoarvo välittyisi heti kättelyssä.
Myllytimme Arctic Warriorsin olemuksen Puiston brändityöpajan läpi. Visuaalisen ilmeen ja markkinointiviestien tuli kuvastaa niin yrttituotteiden sisukasta sisältöä kuin yrityksen maanläheisiä arvoja ja ronskia asennetta.
Maaliskuussa 2018 Arctic Warriors osallistui menestyksekkäästi Leijonan luola -televisio-ohjelmaan, jossa brändi-ilme sai erityiskiitosta raadilta täynnä liike-elämän säälimättömiä petoja.
Koska Ylläksen brändin ytimessä on Lapin luonto, tunnuksen tuli kommunikoida alueen vetovoimatekijöitä yhdessä uuden ”Luonnollisesti ykkönen” -sloganin kanssa. Uudessa tunnuksessa esiintyvät Ylläksen seitsemän tunturia ja kahdeksan vuodenaikaa luonnonilmiöineen.