Harrinivan ykkösmyyntivaltti on Tunturi-Lapin puhdas luonto, jonka konkreettisimmat ilmentymät ovat Euroopan pisin vapaa virta, Tornion-Muonionjoki, sekä Pallas-Yllästunturin kansallispuisto tunturijonoineen. Kaikki yrityksen kolme erämaahotellia sijaitsevat jomman kumman välittömässä läheisyydessä.
Tekstisuunnittelun tavoitteena oli tuoda selkeästi esille Harrinivan kolme lomakohdetta ja erottaa ne toisistaan erityispiirteidensä kautta. Aloitimme nimeämällä kohteet uudelleen: Harriniva Adventure Resort, Jeris Lakeside Resort ja Torassieppi Eco Reindeer Resort. Uudet nimet antavat matkailijalle lupauksen siitä, mitä kussakin kohteessa varmasti pääsee kokemaan.
Konsernitason bränditarina kertoo matkailijalle Tunturi-Lapin luonnon erityispiirteistä, sen tarjoamista elämyksistä sekä niiden vaikutuksista matkan aikana ja sen jälkeen. Kolmelle kohteelle loimme persoonalliset bränditarinat, jotka keskenään puhuvat samaa kieltä.
Valokuva: Harriniva Hotels & Safaris
Uusi kokonaisuus tarvitsi selkärangakseen bränditarinan, jonka muotoilimme ydinviestien, vetovoimatekijöiden ja työpajassa esiin tulleiden arvojen pohjalta suomeksi ja englanniksi.
Jokaisen matkakohteen markkinointikärjen tiivistimme suomen- ja englanninkieliseksi sloganiksi, ja neljälle pääkohteeksi nostetulle destinaatiolle loimme esittelytekstin niin ikään molemmilla kielillä.
Kansainvälisille markkinoille tähtäävä Kalasydän tarvitsi englanninkielisen verkkosivuston. Tuotimme fishheart.comin englanninkielisen, erikoistermistöä vilisevän sisällön ja toteutimme visuaaliset ratkaisut nojaamalla selkeyteen ja käytettävyyteen. Sivusto on optimoitu mobiililaitteille, luonnollisesti.
Teimme Culture Passin ostamisesta mutkatonta: Culturepass.fi-verkkosivusto myy lippua ja esittelee kohteet. Isot osta-napit eivät jätä mitään arvailujen varaan, vaan ohjaavat selkeästi Bokun-verkkokauppaan.
Matkailijoille suunnattu sivusto on saatavilla 10 kielellä – tuotimme tekstisisällön suomeksi ja englanniksi ja asioimme käännöstyöt kahdeksalle muulle.
Kutilan Liikenne laajensi palvelutarjontaansa Premium-minibusseihin, jotka tuotteistimme omaksi alabrändikseen. Rovaniemen kansainväliselle matkailukentälle teimme englanninkielisen flyerin tyylikkäitä kyytipalveluja markkinoimaan.
Suunnittelimme Skábman responsiivisen verkkosivuston henkimään samaa levollista tunnetta, mikä upeassa kelolinnassa vallitsee. Tuotimme suomen- ja englanninkielisen tekstisisällön, joka tarinoi seesteiseen sävyyn paitsi Skábman, myös ympäröivän puhtaan luonnon rentouttavasta vaikutuksesta.
Mukavasti käteen sopiva esite on visuaalisesti viehättävä kokonaisuus, joka avaa kulttuuritalon sisältöä ja mahdollisuuksia. Ulkokannet kertovat Korundin puitteista ja tarjonnasta, sisäaukeama taas kurkistaa Lapin kamariorkesterin ja Rovaniemen taidemuseon ovista sisään. Suunnittelimme informatiivisen tekstisisällön suomeksi ja englanniksi.
Varanger Lodgen verkkosivusto esittelee yrityksen tarjoamat palvelut tyylikkään koruttomasti. Lisäksi käyttäjälle kerrotaan kippari Edgarin tarina, avataan Varangerin alueen paikallishistoriaa ja taustoitetaan yrityksen kestävän kehityksen filosofiaa sekä ekologisia valintoja luksusmökkien suunnittelussa.
Jaottelimme Ylläksen vuoden kahdeksaan ja paketoimme kansien väliin. Väreillä ja visuaalisilla elementeillä leikittelevää esitettä on mukava silmäillä, ja esiin nostetut aktiviteetit, tapahtumat ja ilmiöt ovat helposti omaksuttavissa – katso tästä.
Arctic Pocket Book avaa Arktikumin näyttelyiden sisältöä sekä tarjoaa tietoa Lapista ja arktisesta alueesta. Tuotimme kirjasen sisällön, suunnittelimme ulkoasun ja taitoimme kokonaisuuden visuaalisesti miellyttävään ja helposti omaksuttavaan muotoon.
Teimme Sinni-shotista ulkomaisille matkailijoille kohdennetun kampanjaflyer ja giveaway -paketin, joka odotti huoneessa Rovaniemelle saapuvia hotellivieraita talvikaudella 2017–2018.