Harriniva Hotels & Safaris halusi uudistaa verkkosivustonsa, sillä runsasta sisältöä oli ajan saatossa päivitelty ahkerasti ja kokonaisuuden johtoajatus oli hukkunut matkan varrelle.
Uuden suunnitelman pohjaksi otimme vasta luomamme brändihierarkian. Kolme erämaahotellia saivat näyttävät kohdesivunsa ja Harrinivan aktiviteettitarjonta Tunturi-Lapin upeissa maisemissa pääsi oikeuksiinsa, kun poimimme mittavasta kuvavalikoimasta parhaat päältä laajoille kuvapinnoille.
Uuteen sivustoon sovelsimme tietysti tuoretta brändi-ilmettä. Sivusto toimii ja näyttää hyvältä kaikilla laitteilla, ja ulkoiset rajapinnat kuten Bokun ja Hotellinx hyrräävät osana kokonaisuutta. Veimme sivuston ilmeen myös yrityksen Canva-pohjiin, jotta markkinointiviestintä säilyy yhtenäisenä.
Verkkosivuston suunnittelussa kiinnitimme erityisesti huomiota Vastuuremontin luotettavuuteen. Valokuviin halusimme ihmiset mukaan välittääksemme mielikuvan helposti lähestyttävästä perheyrityksestä.
Yrityksen palvelut löytyvät valikosta niin kohderyhmän kuin palvelutyypin perusteella, ja kuvitukset viimeistelevät sivuston jämäkän yleisilmeen. Rakennusyrityksen keskeisimmät luvut toimme esiin suurin numeroin footerin ylle.
Teimme Rovaniemi Basketille uudella ilmeellä tuunatut Google Docs -dokumenttipohjat ja Canva-pohjat, joita seura voi helposti hyödyntää tiedottamisessa. Näin visuaalinen identiteetti jalkautuu osaksi kaikkea seuran viestintää.
Uudistimme Sähkötapion verkkosivut selkeäksi käyttöliittymäksi asiakkaalle. Uudelleen jaotellut palvelut esitellään jo heti etusivulla. Sivustolta voit helposti tehdä asennustyön tilauksen tai hankkia vaikkapa aurinkopaneelit valmiiksi asennettuna.
Suunnittelimme festivaalille mobiiliystävälliset verkkosivut, jonne ohjelma päivittyy sitä mukaa, kun artisteja varmistuu esiintyjiksi. Pirteät värit ja omaleimainen typografia antavat festivaalille ainutlaatuisen ilmeen.
Suunnittelimme Apukka Resortin verkkosivuston kertomaan yrityksen tarinaa ja paikan historiaa sekä toimimaan tehokkaana myyntikanavana. Selkeältä sivustolta käyttäjä löytää helposti majoitusvaihtoehdot ja aktiviteetit. Visualisoimme myös verkkomyynnin varausjärjestelmät yritysilmeen mukaisiksi teknisten rajojen puitteissa.
Suunnittelimme Väen verkkosivuston ja toteutimme sen yhteistyössä liikuntakeskusten toiminnanohjausjärjestelmiin erikoistuneen WiseGymin kanssa. Sosiaalinen media on tärkeässä roolissa nuoren yrityksen näkyvyydessä, joten helpotimme Väen somettamista luomalla yritysilmeen mukaiset Canva-pohjat yhtenäiseen brändiviestintään.
Kauppakeskuksen persoona ja eloisuus näkyvät somessa. Ideoimme ja suunnittelemme somekanaviin teema- ja tapahtumailmeiden kuvat ja sopeutamme viestintää digimarkkinoinnin tarjoaman datan pohjalta.
Kansainvälisille markkinoille tähtäävä Kalasydän tarvitsi englanninkielisen verkkosivuston. Tuotimme fishheart.comin englanninkielisen, erikoistermistöä vilisevän sisällön ja toteutimme visuaaliset ratkaisut nojaamalla selkeyteen ja käytettävyyteen. Sivusto on optimoitu mobiililaitteille, luonnollisesti.
Uudistimme kutilan.fi-verkkosivuston uuden markkinointi-ilmeen mukaiseksi. Selkeältä sivustolta löydät nopeasti Kutilan Liikenteen reitit, aikataulut ja muut palvelut kuten tilausajot.
Teimme Culture Passin ostamisesta mutkatonta: Culturepass.fi-verkkosivusto myy lippua ja esittelee kohteet. Isot osta-napit eivät jätä mitään arvailujen varaan, vaan ohjaavat selkeästi Bokun-verkkokauppaan.
Matkailijoille suunnattu sivusto on saatavilla 10 kielellä – tuotimme tekstisisällön suomeksi ja englanniksi ja asioimme käännöstyöt kahdeksalle muulle.
Suunnittelimme Skábman responsiivisen verkkosivuston henkimään samaa levollista tunnetta, mikä upeassa kelolinnassa vallitsee. Tuotimme suomen- ja englanninkielisen tekstisisällön, joka tarinoi seesteiseen sävyyn paitsi Skábman, myös ympäröivän puhtaan luonnon rentouttavasta vaikutuksesta.
Suunnittelimme Luvattumaan verkkosivuston käyttäjälle selkeäksi ja yritykselle helposti päivitettäväksi. Sivuston ilme puhuu Lapin eksotiikasta ja käyttöliittymä mukautuu kaikkiin laitteisiin.
Varanger Lodgen verkkosivusto esittelee yrityksen tarjoamat palvelut tyylikkään koruttomasti. Lisäksi käyttäjälle kerrotaan kippari Edgarin tarina, avataan Varangerin alueen paikallishistoriaa ja taustoitetaan yrityksen kestävän kehityksen filosofiaa sekä ekologisia valintoja luksusmökkien suunnittelussa.
Loppuvuonna 2018 Visit Rovaniemi otti käyttöön Bokun-varausalustan saadakseen Rovaniemen laajan aktiviteettitarjonnan ostettavaksi verkossa. Asiakkaan tarpeiden pohjalta uusimme visitrovaniemi.fi:n aktiviteettiosion tuotteiden esillepanon ja ostomahdollisuudet selkeäksi ja houkuttelevaksi. Verkkokaupan menestys ylitti kaikki odotukset, kun ensimmäisen kuukauden myynti kipusi yli 100 000 euroon – onnittelut upeasta tuloksesta!
Suunnittelimme visitrovaniemi.fi-sivustolle graafisen ilmeen ja käyttöliittymän.
Päällimmäisenä haasteena olivat sisällön laajuus ja monimuotoisuus. Omat suuntaviivansa asetti hakukoneoptimoinnin (SEO) analyysi, jonka tulokset huomioimme ulkoasua suunnitellessa. Alusta alkaen pidimme mielessä myös sivuston yhdeksän kieliversiota.
Yhteistyössä asiakkaan ja teknisen toteuttajan kanssa teimme selkeän, toimivan ja houkuttelevan sivuston, joka päätyi kisaamaan vuoden parhaasta verkkosivustosta FWA – Finnish Web Awards 2017 -kilpailussa.
Suunnittelimme porokello.fi-sivuston palvelemaan kaikkia tienkäyttäjiä. Sivusto tarjoaa reaaliaikaista tietoa aktiivisista varoituksista ja porokolarien lukumäärästä.
Porokellon ydinkäyttäjiä ovat ammattiautoilijat, jotka tuottavat tietoa teillä liikkuvista poroista. Aktiivinen yhteydenpito heihin on hankkeelle keskeistä. Sitä varten laadimme uutiskirjeen, jolla viestitään ammattiautoilijoille Porokellon kehityksestä, kannustavista kilpailuista ja muista avainasioista.
Suunnittelimme Porokellon mobiilisovelluksen ulkoasun ja käyttöliittymän yhteistyössä teknisen toteuttajan Paikkatieto Onlinen kanssa. Avainsanoja olivat yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys, jottei sovellus veisi huomiota ajamisesta.
Porokello-mobiilisovellus ampaisi latauslistojen kärkeen lanseerauksen yhteydessä. Myös media ja suuri yleisö ympäri Suomen kiinnostuivat aiheesta. Sovellus voitti Kuljetuskuutio-palkinnon ja Poliisin valtakunnallisen liikenneturvallisuuspalkinnon.
Teatterin verkkosivustolle sovelsimme luomaamme ilmettä, mutta annoimme päähuomion esityksille ja sisällölle; halusimme tuoda ihmiset ja tekijät esiin. Kokonaisuudesta välittyy teatterin positiivinen henki, eikä kotipaikka Lappia-talokaan tilavuokrauksineen jää enää paitsioon.
Suunnittelimme Arktikumin verkkosivuston rakenteen, käyttöliittymän ja graafisen ilmeen. Keskeistä oli tiedon järjestäminen, jotta talon eri toimijat ja palvelut pääsevät esiin – visuaalisuudesta tinkimättä.
Ylläksen verkkosivustolle sovelsimme luomaamme graafista ilmettä, joka toimii aiemman tekniikan päällä. Sivuston ulkonäkö päivittyy neljästi vuodessa matkailukauden mukaan.