Ilme / identiteetti

UArctic on elävä kokonaisuus, jonka strategiamuutokset ovat edellyttäneet luomamme visuaalisen ilmeen päivitystä useaan otteeseen vuosien varrella. Samalla olemme pitäneet graafisen ohjeiston ja sovellettavat työpohjat ajan tasalla.

mainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_3.jpgmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_.jpgmainostoimisto_puisto_visit_rovaniemi_graafinen_ilme_2.jpg

Halusimme verkkosivuston graafisen ilmeen toimivan myös asiakkaan muussa visuaalisessa viestinnässä – sovelluksia voi nähdä esimerkiksi Visit Rovaniemen esitteissä.

mainostoimisto_puisto_porokello_logo3.jpgmainostoimisto_puisto_porokello_logo4.jpg

Projektin alkuvaiheessa totesimme, että palvelu tarvitsee kaiken kansan suuhun sopivan nimen; päädyimme Porokelloon. Nimi ja slogan kommunikoivat selkeästi, millaisen ratkaisun palvelu tarjoaa.

 

Logon suunnittelimme muistuttamaan painiketta ilmentääksemme palvelun helppokäyttöisyyttä. Monikanavaiseen viestintään määrittelimme graafisen ilmeen perustaksi värimaailman ja typografian.

mainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset3.jpgmainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset2.jpgmainostoimisto_puisto_arcticsuperfoods_pakkaukset.jpg

Kuvitimme Arctic Superfoodsin EVÄS-patukoille tunnistettavat pakkaukset, jotka henkivät puhtautta ja luonnonläheisyyttä. Tunnistettavan kuosin on voinut bongata vaikkapa Finnairin lennoilla, joilla mustikka- ja koivunlehtipatukka on saatavilla.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Teatterin uutta ilmettä suunniteltaessa oli tärkeää huomioida, että esitysten ja tapahtumien sisältö ja kohdeyleisö vaihtelevat merkittävästi. Ratkaisimme pulman luomalla kehyksen, jonka puitteissa esitysten ja tapahtumien omat ilmeet saavat tilaa, mutta kokonaisuus näyttää yhtenäiseltä.

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Kirkastimme Arktikumin brändin: uusimme visuaalisen ilmeen sekä selkeytimme talon olemuksen ja palvelut – mitä Arktikum on ja mitä se tekee? Mitä se antaa kävijälleen? Jäsensimme talon toimijoiden, Lapin maakuntamuseon ja Lapin yliopiston Arktisen keskuksen, roolit viestinnässä ja määrittelimme markkinoinnin ydinviestit.

mainostoimisto_puisto_arctic_warriors.jpgmainostoimisto_puisto_arctic_warriors2.jpgmainostoimisto_puisto_arctic_warriors3.jpg

Myllytimme Arctic Warriorsin olemuksen Puiston brändityöpajan läpi. Visuaalisen ilmeen ja markkinointiviestien tuli kuvastaa niin yrttituotteiden sisukasta sisältöä kuin yrityksen maanläheisiä arvoja ja ronskia asennetta.

 

Maaliskuussa 2018 Arctic Warriors osallistui menestyksekkäästi Leijonan luola -televisio-ohjelmaan, jossa brändi-ilme sai erityiskiitosta raadilta täynnä liike-elämän säälimättömiä petoja.

 

 

 

”Viime tilikaudella yrityksen liikevaihto yli kaksinkertaistui -- Misikankaan mukaan syynä on brändiuudistus, jossa tuotteiden nimiä lyhennettiin ja pakkauksista tehtiin harmonisempia.”

 

"Lapin yrttivelho", Johanna Pohjola, HS Viikko 31/2108

(Arctic Warriorsin tuotepäällikkö Katja Misikankaasta kertova juttu)

  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Ylläksen ilmeen kivijalaksi määrittelimme värit kahdeksalle vuodenajalle ja graafiset elementit seitsemälle tunturille. Väreillä leimataan matkailukausien sisältöä viestintäkanavissa ja graafisilla muodoilla elävöitetään väri- ja kuvapintoja.

Koska Ylläksen brändin ytimessä on Lapin luonto, tunnuksen tuli kommunikoida alueen vetovoimatekijöitä yhdessä uuden ”Luonnollisesti ykkönen” -sloganin kanssa. Uudessa tunnuksessa esiintyvät Ylläksen seitsemän tunturia ja kahdeksan vuodenaikaa luonnonilmiöineen.

Palvelumme

Työpaja Konsepti Brändistrategia Markkinointisuunnitelma Tuotteistus Nimi / slogan Ilme / identiteetti Tekstisuunnittelu Valokuvat Visualisointi Logo Printti ja julkaisut Pakkaukset Verkko ja digi Video ja TV Kuvitus
Show menu
Hide Menu